ליאו ליידרמן באולפן ביזפורטל: “מדאיג שכמדינה אין לנו אסטרטגיה כלכלית לעשר השנים הבאות”

פרופ’ ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, התראיין באולפן ביזפורטל, שם הוא דיבר על מצב הכלכלה הצפוי בארץ, האינפלציה, ולאן ממשיך שוק ההון המקומי.

“עדיין אין נתונים בפועל לגבי הכלכלה. מצד אחד מאוד התקדמנו עם החיסונים, ומצד שני לא הייתה פה אסטרטגיית יציאה כלכלית מהמשבר, ואין לנו אסטרטגיות יציאה בכל מיני תחומים אחרים. בענף הבנייה, למשל, יש אי ודאות מאוד גדולה. יש עודף ביקוש לדירות. המחירים ימשיכו לעלות כי יש יותר ביקוש מהיצע”, אמר ליידרמן.

על האינפלציה, שגבהה לאחרונה, אמר ליידרמן: “אנחנו בסביבת אי ודאות מאוד גדולה. מדובר בתקופת מעבר מקורונה לפוסט קורונה, משומר החומות לאחרי שומר החומות. רואים תופעות של שינוי בעולם: עלייה במחירי ההובלה הימית, מחירי הסחורות ועוד. אנחנו מסכימים עם הדעה של מרבית הבנקאים המרכזיים בעולם, שייתכן שצפויה האצה מסוימת של עליות במחירים בחודשים הקרובים. יש כל מיני התאמות חד פעמות שלא קל לחזות אותן. במבט של 5-10 שנים קדימה, אנחנו חושבים שהמשק יחזור לסביבת האינפלציה. המצב הוא זמני אבל עם אי ודאות גדולה מאוד לגבי כמה זמני”.

ליידרמן התייחס למצב הנוכחי במדינה, שיחד עם היציאה מהקורונה סבלה גם מאי וודאות פוליטית: “הייתה למשק הישראלי הזמנות פז להצטיין ביציאה מהקורונה במובן הכלכלי, והעובדה שאין כאן תקציב ואין כאן מדיניות כלכלית מוגדרת לשנים הקרובות פוגעת בתהליך ההתאוששות. יש רגעים שאני חושב לעצמי שבמובן הזה שנת 2021 אבודה. אם ניקח בחשבון כמה זמן ייקח להקים ממשלה, יהיו פה דיוני תקציב מאוד אינטנסיביים. טוב שיש את המגזר העסקי הכל כך דינמי ותוסס, שהוא מנוע הצמיחה של המשק. אף אחד לא חושב שהממשלה צריכה להיות המנוע העיקרי. מה שיותר מדאיג זה שלנו כמדינה אין אסטרטגיה כלכלית לעשר או עשרים שנה קדימה. זה הזמן להתחיל לעבוד על הנושאים האלו, אבל אנחנו במערכת שקשה לה אפילו לתכנן תקציב מהשנה לשנה הבאה”.

Rate this post

כתיבת תגובה

נגישות